Skocz do zawartości

Mechanika modyfikacji/naprawy kołowrotków


Lepin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nasze media społecznościowe

facebook discord youtube twitter twitch instagram

Mechanika modyfikacji/naprawy kołowrotków

Witajcie,
W poprzedniej aktualizacji wprowadzona została mechanika modyfikacji kołowrotków. W tym krótkim poradniki postaram się zapoznać was z tą nową, ekscytującą mechaniką.


Naszym dzisiejszym pacjentem będzie multiplikator Zeiman Black Box ZMBB60 LCTR, który jest z nami od samego początku, doskonale znany społeczności RF4.
Jak widzimy na załączonym obrazku, w tym modelu wymienić możemy każdy element, są to:

rf4_4.0.17733_20211223_110415.png

Mechanizm

rf4_4.0.17733_20211223_111232.png

W tym przypadku mamy dostępny mechanizm z mniejszej wersji kołowrotka ZBB50 oraz Variant ZMN BB Power kit, po którego zamontowaniu zmianie ulega przełożenie kołowrotka.

rf4_4.0.17733_20211223_111309.png

Łożyska

rf4_4.0.17733_20211223_111456.png

Tutaj mamy duży wybór, jednak na potrzeby testu wybrałem łożyska Mechanics Aero SMIC ZM SLV-RND, Redukują one minimalny ciężar wyrzutowy kołowrotka aż o 4,5g

rf4_4.0.17733_20211223_111500.png

Hamulec

rf4_4.0.17733_20211223_111541.png

Dostępny jest tylko Carbonix Carbon drag kit ZMN-RND-CB, więc wybór jest prosty. Podnosi on siłę hamulca z 11kg do 13kg

rf4_4.0.17733_20211223_111548.png

Szpula

rf4_4.0.17733_20211223_111613.png

W tym przypadku również mamy dostępną tylko jedną szpulę, jest to Variant ZM BB6000 Ultracast. Szpula o zmniejszonej pojemności pozwala na nawinięcie 180m linki 0.25mm. Jednocześnie dzięki wadze niższej o 13,5g, minimalny ciężar wyrzutowy spada o kolejne 7,5g.

rf4_4.0.17733_20211223_111620.png

Smar

rf4_4.0.17733_20211223_111734.png

By dopełnić przemianę naszego multiplikatora, wybrałem smar Cosmic Zero gravity oil, który pozwolił obniżyć nam ciężar wyrzutowy o kolejne 0,5g

rf4_4.0.17733_20211223_111743.png

Jak widzicie, udało nam się porządnie podrasować ten model.

Minimalny ciężar wyrzutowy zredukowaliśmy o 12,5g natomiast hamulec jest mocniejszy o 2kg względem oryginału.

Pamiętajcie, że nie wszystkie kołowrotki posiadają szeroką gammę części zamiennych tak jak użyty w tym objaśnieniu Zeiman Black Box ZBB60 LCTR. Przykładowo Zeiman JSX Inferno LP-R oferuję wymianę tylko Łożysk oraz smaru. Wpływ dowolnej części na charakterystykę waszego kołowrotka, możecie podejrzeć w podsumowaniu, bez konieczności stałego montażu danej części.

Mechanika ta pozwalając na dostosowanie kołowrotków pod swoje potrzeby, oferuje nam niespotykane dotąd możliwości.

Samych okazów i do zobaczenia nad wodą!

  • Thanks 7
  • Lubie to RF4PL 3
  • Lubie to 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Lepin zmienił(a) tytuł na Mechanika modyfikacji/naprawy kołowrotków
  • Stratogon przestał(a) promować temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...