many19721 Opublikowano 22 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2019 (edytowane) Kiedy naprawiać nasz zużyty sprzęt. Siemanko. Chciałem wam przedstawić w trzech zdaniach kiedy i w jaki sposób naprawiać nasz zużyty sprzęt, aby nie narażać się na nie potrzebne koszta. Nie które podzespoły są częściami stałymi za które płacimy tyle samo bez względu na zużycie procentowe (%) danego podzespołu, oraz są podzespoły gdzie płacimy za każdy zużyty (%) Sumując to wszystko, oraz kierując się doświadczeniami wygląda to następująco. Wędzisko. Zaczniemy od wędziska. Wędzisko jako jeden z głównych elementów naszego wyposażenia, który nie da się całkowicie naprawić. Składa on się z trzech podzespołów, z których jeden podlega tylko i wyłącznie wymianie na nowe, są to (Przelotki) Wędzisko główne, oraz uchwyt nie podlegają naprawie, bez względu na jego zużycie. Wędzisko - element, który nie podlega naprawie. Uchwyt - element, który nie podlega naprawie. Przelotki - element, który podlega nie naprawie, ale całkowitej wymianie na nowe. Wymiana następuje przy 50% Co do przelotek, proponował bym je wymieniać przy 50% zużycia. Jak pisałem wyżej, jest to element stały w którym zużycie procentowe (%) nie ma wpływu na jego cenę. Czy będziemy mieli 20% zużycia czy 50% kwota wymiany jest taka sama. Przykład. Spoiler Kołowrotek. Co do kołowrotka wygląda to zupełnie inaczej. Tu każdy pod zespół jest naprawiany, lub wymieniany na nowy. Wygląda to praktycznie tak samo ja w/w wędzisku. Są elementy stałe, które podlegają tylko i wyłącznie wymianie na nowe, oraz są elementy które po prostu naprawiamy. Mechanizm - najdroższy element przy którym płacimy za każdy zużyty (%), optymalną górną granicą gdzie powinniśmy go naprawić to jest 30% Łożyska - element, który naprawiamy przy 50% Hamulec - bardzo ważny element naszego kołowrotka, który podlega głównej uwadze co do (%) zniszczenia. Tu naprawę wykonujemy max przy 15% Szpula - element, który podlega wymianie przy 50% Smar - uzupełniamy razem z naprawą hamulca. Czyli max 15% Co do kołowrotka najbardziej trzeba pilnować smarowania i hamulca. Te elementy staramy się naprawiać maksymalnie do 15% uszkodzenia. Przykład. Spoiler Pozdrawiam. many19721 Edytowane 22 Października 2019 przez many19721 1 8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giecek Opublikowano 22 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2019 (edytowane) 2 godziny temu, many19721 napisał: Kiedy naprawiać nasz zużyty sprzęt. Siemanko. Chciałem wam przedstawić w trzech zdaniach kiedy i w jaki sposób naprawiać nasz zużyty sprzęt, aby nie narażać się na nie potrzebne koszta. Nie które podzespoły są częściami stałymi za które płacimy tyle samo bez względu na zużycie procentowe (%) danego podzespołu, oraz są podzespoły gdzie płacimy za każdy zużyty (%) Sumując to wszystko, oraz kierując się doświadczeniami wygląda to następująco. Wędzisko. Zaczniemy od wędziska. Wędzisko jako jeden z głównych elementów naszego wyposażenia, który nie da się całkowicie naprawić. Składa on się z trzech podzespołów, z których jeden podlega tylko i wyłącznie wymianie na nowe, są to (Przelotki) Wędzisko główne, oraz uchwyt nie podlegają naprawie, bez względu na jego zużycie. Wędzisko - element, który nie podlega naprawie. Uchwyt - element, który nie podlega naprawie. Przelotki - element, który podlega nie naprawie, ale całkowitej wymianie na nowe. Wymiana następuje przy 50% Co do przelotek, proponował bym je wymieniać przy 50% zużycia. Jak pisałem wyżej, jest to element stały w którym zużycie procentowe (%) nie ma wpływu na jego cenę. Czy będziemy mieli 20% zużycia czy 50% kwota wymiany jest taka sama. Przykład. Pokaż ukrytą zawartość Kołowrotek. Co do kołowrotka wygląda to zupełnie inaczej. Tu każdy pod zespół jest naprawiany, lub wymieniany na nowy. Wygląda to praktycznie tak samo ja w/w wędzisku. Są elementy stałe, które podlegają tylko i wyłącznie wymianie na nowe, oraz są elementy które po prostu naprawiamy. Mechanizm - najdroższy element przy którym płacimy za każdy zużyty (%), optymalną górną granicą gdzie powinniśmy go naprawić to jest 30% Łożyska - element, który naprawiamy przy 50% Hamulec - bardzo ważny element naszego kołowrotka, który podlega głównej uwadze co do (%) zniszczenia. Tu naprawę wykonujemy max przy 15% Szpula - element, który podlega wymianie przy 50% Smar - uzupełniamy razem z naprawą hamulca. Czyli max 15% Co do kołowrotka najbardziej trzeba pilnować smarowania i hamulca. Te elementy staramy się naprawiać maksymalnie do 15% uszkodzenia. Przykład. Pokaż ukrytą zawartość Pozdrawiam. many19721 Powielony tema wszystko omówione jest tez tutaj Edytowane 22 Października 2019 przez giecek 1 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
many19721 Opublikowano 22 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2019 Godzinę temu, giecek napisał: Powielony tema wszystko omówione jest tez tutaj @giecekpowielone, czy nie powielone. Nie możesz porównywać tego, do encyklopedii którą stworzył Levo. To co ja ująłem w trzech zdaniach to namiastka tego co opisał Levo. Jak zostanie stwierdzone przez Administracje że temat powielony, można usunąć. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giecek Opublikowano 28 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 Zastosowałem się do poradnika ze górna granica na mechanizmie to 30%, miałem około 21% i młynek się zepsuł, jednak wolę robić tak jak robiłem do tej pory max 19% i nie przekraczać 20% 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gdamp2mf Opublikowano 28 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 Chyba niema reguły na to - wszystko zależy raczej od konkretnego kołowrotka i tego na co z jakim uszkodzeniem zapolujemy. Złożysz zestaw na ukleje, to i przy 40% go nie zepsują... chyba że walnie kleń z górnej półki. Nigdy nie wiadomo... ale jakoś da się to ryzyko ograniczyć chociażby odpowiednim przyponem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
many19721 Opublikowano 29 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 (edytowane) 17 godzin temu, giecek napisał: Zastosowałem się do poradnika ze górna granica na mechanizmie to 30%, miałem około 21% i młynek się zepsuł, jednak wolę robić tak jak robiłem do tej pory max 19% i nie przekraczać 20% Nie wiem @giecekco rozumujesz pod pojęciem kołowrotek się zepsuł. Przy mechanizmie uszkodzonym na 21% jest to wręcz nie możliwe. Większość graczy naprawia do max 30% zużycia i nie słyszałem że by się komuś kołowrotek zepsuł. W moim przypadku jest tak samo, a na małe rybki nie chodzę. Uzasadni może twoją wypowiedz, to może będzie wiadomo coś bliżej na temat twojego uszkodzenia. Edytowane 29 Października 2019 przez many19721 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giecek Opublikowano 29 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 3 godziny temu, many19721 napisał: Nie wiem @giecekco rozumujesz pod pojęciem kołowrotek się zepsuł. Przy mechanizmie uszkodzonym na 21% jest to wręcz nie możliwe. Większość graczy naprawia do max 30% zużycia i nie słyszałem że by się komuś kołowrotek zepsuł. W moim przypadku jest tak samo, a na małe rybki nie chodzę. Uzasadni może twoją wypowiedz, to może będzie wiadomo coś bliżej na temat twojego uszkodzenia. Co tu uzasadnić poszedł mechanizm i tyle. Pierwszy mój popsuty kołowrotek dopiero, więc jest spoko. Jednak tak jak napisałem.wolę naprawiać do 20%, mniejsze ryzyko jak widać, stres, komfort holu. Pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
londoo Opublikowano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2020 Wie ktoś może od czego zależy czy warsztat naprawi kołowrotek czy nie? Chodzi mi głównie o hamulec,jeszcze do niedawna naprawiałem w trzech kołowrotkach na Tunguzce bo tam łapie a teraz już tylko za złoto🙁 . Czy to zależy od części jakie ma warsztat w danej chwili,czy od ilości osób które w danym momencie naprawia.Przyjęło się że hamulec naprawiamy w drogich kołowrotkach tylko na Volkhowie,ale ja dziś posprawdzałem warsztaty i w mojej Megarze 8000 mogę naprawić wszystko np. na Starym Grodzie( najtaniej ) mogę nawet na Komorówce naprawić hamulec ( ta sama cena co na volkhowie). wklejam przykładową naprawę ze starego grodu na potwierdzenie na volkhowie wynosi ona 343 srebra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Levo Opublikowano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2020 4 minuty temu, londoo napisał: Wie ktoś może od czego zależy czy warsztat naprawi kołowrotek czy nie? Chodzi mi głównie o hamulec,jeszcze do niedawna naprawiałem w trzech kołowrotkach na Tunguzce bo tam łapie a teraz już tylko za złoto🙁 . Czy to zależy od części jakie ma warsztat w danej chwili,czy od ilości osób które w danym momencie naprawia.Przyjęło się że hamulec naprawiamy w drogich kołowrotkach tylko na Volkhowie,ale ja dziś posprawdzałem warsztaty i w mojej Megarze 8000 mogę naprawić wszystko np. na Starym Grodzie( najtaniej ) mogę nawet na Komorówce naprawić hamulec ( ta sama cena co na volkhowie). wklejam przykładową naprawę ze starego grodu na potwierdzenie na volkhowie wynosi ona 343 srebra Witaj Sprawdź warsztaty na innych mapach. Jeżeli jakiś warsztat ma już mały zapas części, można tylko naprawić za złoto, poczekać lub sprawdzić warsztaty na innych mapach. Ceny i czas naprawy za srebrne monety różnią się też w różnych warsztatach Levo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pancer33 Opublikowano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2020 Ja miałem ten sam problem rozejrzyj się gdzie są firmowe sklepy tego producenta tam naprawisz za srebro w innych warsztatach tylko za złoto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lepin Opublikowano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2020 1 minutę temu, pancer33 napisał: Ja miałem ten sam problem rozejrzyj się gdzie są firmowe sklepy tego producenta tam naprawisz za srebro w innych warsztatach tylko za złoto. Witaj @pancer33, to czy dana część jest dostępna do naprawy za srebro, zależy od tego czy dany warsztat posiada część, która ma zostać naprawiona/wymieniona. W innych warsztatach również da się naprawić daną część za srebro, nie tylko w firmowych danego producenta. Pozdrawiam 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaagular Opublikowano 23 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2020 Podepnę się z kosztami jakby ktoś nie wiedział ile trzeba na co wydać (oraz na jakiej mapie) oraz ile to trwa. Wszystkie koszty jakie udało mi się zapisać lub zrealizować: 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się
Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu
Zaloguj się